4 Eylül 2026 tarihli ve 11734 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile
-5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanununun 2 nci maddesinin birinci fıkrası kapsamındaki mükellefler (sermaye şirketleri ve benzer nitelikteki yabancı kurumlar, yerli ve yabancı fonlar) ile
-Türkiye’de münhasıran menkul kıymet yatırımı amacıyla faaliyette bulunan ülke fonları, kurum ve kuruluş fonları ve yatırım kuruluşları gibi yabancı kurumsal yatırımcılar,
tarafından para piyasası fonları ile ünvanında “para piyasası” ibaresi bulunan serbest fonlardan elde edilen gelirlere uygulanan % 0 tevkifat oranı % 10 olarak yeniden belirlenmiştir.
Karara göre % 10 oranı, 5 Eylül 2026 tarihinden sonra satın alınan fonlar için doğrudan geçerli iken bu tarihten önce alınmış fonlarda Kararın yayım tarihinden itibaren satıldığı tarihe kadar geçen süreye denk gelen kazanç kısım için geçerli olacaktır.
Gerçek kişiler ile mevcut durumda % 0 tevkifat oranı uygulamasının kapsamında olmayan kurumların yatırım fonu gelirlerine uygulanan tevkifat oranında da bir değişiklik yapılmamakta olup, bu gelirler üzerinden %17,5 oranında tevkifat yapılmaya devam edilecektir.
İlgili sirküleri görüntülemek için linke tıklayın:
https://www.turmob.org.tr/sirkuler/detailPdf/0238ed67-8a1c-4b81-910d-a71ef929eee3/tam-ve-dar-mukellef-kurumsal-yatirimcilarin-para-piyasasi-fonlari-ile-unvaninda–para-piyasasi–ibar
https://www.turmob.org.tr/sirkuler/detailPdf/0238ed67-8a1c-4b81-910d-a71ef929eee3/tam-ve-dar-mukellef-kurumsal-yatirimcilarin-para-piyasasi-fonlari-ile-unvaninda–para-piyasasi–ibar

